از هر کجای ایران باشید ما شما را دوست داریم
بهترین مدل های تلویزیون QLED سامسونگ 2023

تلویزیون QLED چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

 

شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 از نسل جدید تلویزیون‌‌های خود تحت عنوان QLED رونمایی کرد و به نوعی پرچمدار این تکونولوژی است.

QLED در واقع مخفف Quantum Light-emitting Diode است که به طور خلاصه نیز از آن به عنوان Quantum Dot یاد می‌شود.

در اصل داخل نمایشگرهای کیولد، لایه ای از نیمه رسانای کوانتوم دات و ذرات کوچک، بر روی بک لایت LED قرار میگیرد و کنترل بسیار بهتری روی خروجی رنگ و میزان پس زمینه دارند.

این نمایشگرها تا 4000 نیت روشنایی را پشتیبانی میکند.

پس اگر میخواهید تلویزیون جدیدی برای منزل یا محل کار خود بخرید، باید شناخت کاملی از تلویزیون های کیولد داشته باشید، در واقع  تکنولوژی کوانتوم دات در صفحات نمایشگر به صورت لایه ای از نقطه‌های کوانتومی، بر روی نور پس‌ زمینه‌ی یک پنل LED معمولی کار می‌کند.

این لایه ها از ذره های میکروسکوپی و ریزی به اندازه 2 تا 10 نانومتر تشکیل شده است که از ذره ها هرکدام به صورت جداگانه از خود نور میتابانند. در اصل این ذرات کوچک موج نور تابیده شده را تبیین میکنند و بدین شکل رنگ های مختلف ایجاد میشوند.

طبق ادعای خود کمپانی سامسونگ این نقطه های کوانتومی میتوانند میلیاردها رنگ متفاوت را به نمایش دربیاورند که نتیجه آن تنوع بسیار بالای رنگ است و کنتراست تصویر به نمایش در آمده را بسیار بهبود میبخشد.

پنل های کیولد برخلاف تلویزیون اولد، نیاز به نور پس زمینه دارند، این نور پس زمینه اغلب خیلی قدرتمندتر از دیودهای انتشار دهنده ی نور در تکنولوژی اولد است و نهایتا بزرگترین نقطه ضعف در نمایشگرهای اولد، یعنی روشنایی را پوشش میدهد.

این تلویزیون ها از اکثر ویژگی هایی که نقاط کوانتومی دارند که یکی از آنها درخشندگی بسیار بالا ارائه می دهند، استفاده میکنند.

درخشندگی بر روی ظاهر صفحه نمایشگر تاثیر بسزایی دارد و نشان میدهد روشنایی چه عامل مهمی برای سایر عناصر کیفیت تصویر است. در مرحله اول به طور طبیعی وقتی روشنایی بیشتر باشد، نسبت کنتراست نیز بهبود میابد.

تاثیر روشنایی بر کیفیت کلی کار و رنگ ساده است، به طور مثال در طیف رنگ سبز طیف های بسیار وسیعی از قرمز روشن و تیره وجود دارد و تلویزیون های QLED این طیف ها را بهتر بیان میکنند.

فناوری QLED کیفیتی بسیار متفاوت و بهتر و واقعبینانه تری را به نسبت نمایشگرهای غیر QLED ارائه میدهد.

این اتفاق را می‌توان به عنوان جهشی بزرگ در کیفیت تصویر نمایشگرها به حساب آورد که ممکن است برخی این تکنولوژی را شبیه به OLED ها بدانند اما در واقع هر دو به نوعی رقیب همدیگر محسوب می‌شوند و در حال حاضر به عنوان برترین تکنولوژی‌های موجود در تلویزیون‌ها شناخته می‌شوند.

فناوری کیولد سامسونگ یک رقیب جدی برای اولد های ال جی به شمار می‌آید به نظر میرسد کمپانی سامسونگ در تلاش است با فناوری های جدید خود  به تسلط اولد و ال جی به عنوان پیشرو این تکنولوژی، در بازار خاتمه دهد.

 

نقاط ضعف و قدرت تولیزیون های کیولد به زبان ساده:

نقطه قوت: این نمایشگرها دقت رنگ و اوج روشنایی بالایی دارند و همچنین به نسبت سایر فناوری ها طول عمری بیشتر نیز دارند. از نظر ظاهری این محصول پنل نازک تر و سبک تری به نسبت رقبا دارند. این نکته هم شایان ذکر است که تلویزیون های کیولد مصرف انرژی کمی دارند و در این زمینه نیز صرفه جویی انجام میگیرد.

 

نقطه ضعف: تلویزیون های QLED به نسبت سایر تلویزیون های LED قیمت بالاتری دارند و برای عموم مردم قابل دسترسی نمیباشند. در این نمایشگرها رنگ آبی خلوص کمتری دارد و ضعیف تر است و به طور کلی می‌توان گفت ها که کیولد ها نسبت به اولد ها از نسبت کنتراست، زمان پاسخگویی و زاویه دید ضعیف‌تری برخودار هستند.

 

جدیدترین تلویزیون های سامسونگ که با فناوری QLED در بازار ایران موجود هستند کدامند؟

حال که بیشتر با فناوری کیولد آشنا شده ایم، زمان آن رسیده که با بهترین و جدیدترین مدل های کمپانی سامسونگ که با این فناوری تولید شده اند را بشناسیم و انتخابی بهتر داشته باشیم.

 

تلویزیون سامسونگ LS03C

این تلویزیون یکی از محصولات سال 2023 سامسونگ است که کیفیت تصویر Full HD دارد. 

این نمایشگر از شاهکارهای ماورای تصور کالکشن 2023 سامسونگ است که با آمدنش تبدیل به پادشاه نمایشگرهای کوچک بازار شده و مانند یک قاب عکس لذت دیدن فیلم و سریال را برای شما دو چندان میکند. این محصول قیمت نسبتا بالایی دارد که با توجه به کیفیت بالای صدا و تصویر چندان به چشم نمی آید.

علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و ریموت کنترل سولار هوشمند و قابلیت تغییر رنگ قاب دور آن به رنگ دلخواه شما، در بخش صدا هم باید اعتراف کرد که حرف ندارد و در سایز 32 اینچ این میزان نه تنها جوابگوی نیاز مشتریست بلکه فراتر از چیزی است که انتظار دارد. وجود قابلیت‌هایی مانند کیوسمفونی و OTS Lite از جمله امکانات کاربردی در بخش صدای این تلویزیون خاص هستند که هر کدام به گونه ای در ارتقای کیفیت صدای محصول نقش آفرینی میکنند.

 

 

تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C دارای یک پایه کوچک نصب شده در مرکز است، پس شما به یک میز بزرگ نیاز ندارید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مدل نسبت به مدل های پیشتاز لرزش بیشتری دارد.

این مدل سامسونگ ضخامتی 4.7 سانتی متری و حاشیه ی دور کم عرض 0.9 سانتی متری است پس شما با یک نمایشگر تمام صفحه طرف هستید. به نسبت سایر نمایشگرها این تلویزیون ضخامت بیشتری دارد. از نظر تصویر شما یک تصویر با کیفیت 4k و وضوح تصویر بسیار مطلوب و عالی را پیش  روی خود خواهید دید.

کنتراست به نسبت بین رنگ سفید و رنگ مشکی گفته میشود و تلویزیون سامسونگ Q80C دارای کنتراست بسیار قدرتمند و خوبی است. هرچقدر نسبت کنتراست بالاتر باشد معنای این را میدهد که رنگ سیاه تیره تر خواهد بود و نتیجتا کیفیت نهایی کار بالاتر می رود و بهتر میشود. این محصول به لحاظ کنتراست یک انقلاب در محصولات سامسونگ محسوب میشود.

 

تلویزیون سامسونگ Q70C کیولد

این تلویزیون ارزان ترین تلویزیون با فناوری کیولد است که در سال 2023 طراحی و تولید شده است. این محصول رفرش ریت 120، داشتن چهار پورت HDMI 2.1 و سرعت عمل بسیار عالی برای بازی های ویدیویی و همچنین تماشای فیلم و سریال دارد که همگی جزو محاسن آن به حساب می آید چرا که این ویژگی ها باعث روشنایی و کنتراست بسیار خوبی ارائه میدهد.

تلویزیون سامسونگ Q70C کیولد در سایزهای 55، 65، 75. 85 اینچ تولید شده است و از نظر ضخامت بسیار نازک است. تلویزیون سامسونگ Q70C مجهز به سیستم صوتی 2 کاناله است و با همراهی 2 بلندگوی 10 واتی ، مجموعآ قدرت صدای 20 وات را به شما می دهد. این نمایشگر جذاب از تکنولوژی Adaptive Sound+ استفاده میکند که صداها را با توجه به محتوای در حال پخش و شرایط محیط تنظیم می کند تا همیشه بهترین کیفیت صدا را داشته باشید. 

 

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که درک کاملی از فناوری کیولد بدست آورده باشید و با چشمان باز و آگاهی کامل تلویزیون خود را انتخاب و خریداری کنید، در صورتی که هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره ای داشته باشید کارشناسان ما در سایت فروش رمز و راز در خدمت شما هستند.

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس امین زاده در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده