از هر کجای ایران باشید ما شما را دوست داریم
بهترین کرم ضد آفتاب خارجی و ایرانی

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی و ایرانی/کرم های ضد افتاب موجود در فروشگاه رمز و راز

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب که بعنوان ضد آفتاب یا کرم ضد آفتاب نیز شناخته می شود ،یک محصول موضعی محافظ نور برای پوست است که به محافظت در برابر آفتاب سوختگی و مهمتر از همه از سرطان پوست جلوگیری میکند.ضد آفتاب ها به صورت لوسیون،اسپری ،ژل،فوم(مانند لوسیون فوم منبسط شده یا لوسیون زده شده ،چوب ،پودر و سایر محصولات موضعی عرضه می شوند.کرم های ضد آفتاب مکمل های رایج لباس ها ،به ویژه عینک های آفتابی ،کلا های آفتابی و لباس های مخصوص محافظ در برابر نور خورشید و سایر اشکال محافظت از نور مانند چتر هستند.                

ضد آفتاب ها معمولا به 2 نوع طبقه بندی می شوند:

ضد آفتاب های غیر آلی (همچنین بعنوان مواد معدنی یا فیزیکی شناخته می شوند)که از مواد فعالی که مواد معدنی هستند (اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم)استفاده می کنند . این مواد با جذب و پخش ماوراء بنفش عمل میکنند. و امل ضد آفتاب های آلی (همچنین بعنوان مواد شیمیایی یا پتروشیمی شناخته می شوند .بعنوان بلوک اولیه ساختمان معمولا از نفت گرفته می شود که از مولکول های آلی بعنوان مواد فعال استفاده می کنند و عمدتا با جذب اشعه UV عمل می کنند.

ضد آفتاب های هیبریدی یعنی فرمولاسیون های که حاوی مواد فعال ارگانیک و غیر آلی هستند به صورت تجاری در دسترس هستند.

مواد فعال اصلی در ضد آفتاب ها معمولا مولکول های معطر هستند که با گروه های کربونیل ترکیب شده اند. این ساختار کلی به مولکول  اجازه می دهند تا اشعه ماوراء بنفش  پر انرژی را جذب کند و انرژی را به عنوان پرتوهای کم انرژی آزاد کند،در نتیجه از رسیدن اشعه ماوراء بنفش  آسیب رسان پوست به پوست جلوگیری می کند.اشعه ماوراء بنفش اکثر مواد (به استثنای آووبنزون)دچار تغییرات شیمیایی قابل توجهی نمی شوند که به این مواد اجازه می دهد تا قدرت جذب اشعه ماوراء بنفش را بدون تخریب نوری قابل توجه حفظ کنند.یک تثبیت کننده شیمیایی در برخی از ضد آفتاب های حاوی آووبنزون وجود دارد تا تجزیه آن را کاهش دهد.

مواد ضد آفتاب در برخی از محصولات مراقبت از مو مانند شامپو ها ،نرم کننده ها و عوامل حالت دهنده برای محافظت در برابر تخریب پروتئین و از دست دادن رنگ استفاده می شود.

منظور از SPF  چیست؟

بیشتر سرطان های پوست در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش UV ایجاد می شوند.فاکتور محافظتی در برابر آفتاب SPF روی برچسب ضد آفتاب معیاری است که نشان می دهد کرم ضد آفتاب چقدر در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت میکند.با افزایش مقدار SPF محافظت در برابر آفتاب سوختگی افزایش می یابد.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

1-محافظت در برابر اشعه مضر UV:

لایه اوزون که بطور مداوم در حال تخریب است،ما را در معرض خطر بیشتری برای تحت تاثیر قرار گرفتن اشعه های مضر  خورشید قرار داده است.در حالی که برای دوز روزانه ویتامین D خود به نور خورشید نیاز دارید،به این معنی نیست که باید سلامت خود را به خطر بیندازید!

این تابش ممکن است منجر به آفتاب سوختگی و آسیبی پوست شود .کرم های ضد آفتاب کحصولات حیاتی هستند که از شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کنند.

2-از پیری زود رس جلوگیری می کند:      

همه ما دوست داریم پوستی جوان تر ،درخشان و سالم داشته باشیم.این یکی از قانع کننده ترین دلایل برای شروع استفاده از ضد آفتاب است.انجام فعالیت های خارج از منزل بدون محافظت مناسب در برابر آفتاب ممکن است علائم پیری تسریع کند.پیشگیری کلیدی است و با استفاده از کرم ضد آفتاب امکان پذیر است.از پوست شما در برابر ایجاد علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز ،لکه های خورشیدی ،هایپرپیگمانتاسیون،آسیب های ناشی از نور خورشید،و پوست خشک محافظت می کند.مطالعات نشان که افراد زیر 55 سال که از ضد آفتاب استفاده می کنند،24 درصد کمتر از افرادی که کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند و گاهی اوقات از ضد آفتاب استفاده می کنند،شانس کمتری برای ابتلا به این علائم پیری دارند.

3-خطر سرطان پوست را کاهش می دهد:

در حالی که مردم عمدتا به دلایل زیبایی شروع به استفاده از کرم ضد آفتاب کردند،این مزیت برای سلامتی بعنوان یک مزیت محسوب می شود.کرم ضد آفتاب خود را روزانه و در طول روزها و ماه ها استفاده کنید تا از پوست خود در برابر خطر انواع سرطان پوست محافظت کنید.این بدترین نوع سرطان پوست است که با افزایش سن زنان می تواند زندگی آنها را تهدید کند.

4- لکه های روی صورت را کاهش می دهد:

کرم ضد آفتاب را آزادنه روی صورت خود بمالید تا از بروز لکه های تحریک کننده  و فوران رگ های قرمز جلوگیری کنید.این همچنین می تواند از بروز آکنه و سایر آسیب های ناشی از اشعه خورشید ناشی از قرار گرفتن بیش از قرار گرفتن بیش از حد خورشید جلوگیری کند.

5-از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند:

آفتاب سوختگی می تواند پوست را نازک کند و آن را شفاف تر کند و کبودی ها بیشتر نمایان شوند.پوست شما ممکن است حملات مکرر لایه برداری ،تورم،قرمزی،کهیر و خارش را تجربه کند.این به دلیل اشعه UVB است که مسئول آفتاب سوختگی است.تاول ها می توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را تشدید کنند.

6- از برنزه شدن جلوگیری می کند:

برنزه سالم است.با این حال،چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که در حالی که برای برنزه شدن آفتاب می کیرید،در معرض خطر آسیب اشعه های UVBشدید قرار دارید. ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقل فاکتور محافظتی در برابر آفتاب 30 داشته باشد تا از برنزه شدن ناشی از UVB جوگیری کند.اطمینان حاصل کنید که هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تجدید کنید،به خصوص اگر پوست حساسی دارید.آن را درست بعد از ورزش بمالید،زیرا عرق می تواند پوشش محافظ را از بین ببرد.

7-سلامت پوست را افزایش می دهد:

پروتئین های ضروری پوست مانند کلاژن ، کراتین و الاستین توسط کرم ضد آفتاب محافظت می شوند.این پروتئین ها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست مورد نیاز هستند.اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب شما دارای دی اکسید تیتانیوم است تا به انعکاس اشعه ماوراء بنفش دور از پوست و محافظت از فعالیت این پروتئین ها کمک کند.

8-یک گزینه آرایشی خوب:

امروزه،ضد آفتاب های دریافت می کنید که بعنوان کرم نیز دو برابر می شوند.فقط آن را اعمال کنید و بگذارید بماند.اگر پوست خشک یا پوست حساسی دارید،مطمئن شوید که هر از چند گاهی آن را مجددا برای ایمنی بیشتر پوست خود استفاده کنید.

9-مجموعه ای گسترده برای انتخاب :

امروزه انواع بیشماری از ضد آفتاب ها در بازار موجود است.به علاوه ،آنها با قیمت های مقرون به صرفه عرضه می شوند.شما همچنین می توانید دستورالعمل های ضد آفتاب را بصورت آنلاین تهیه کنید که می توانید آن را در فروشگاه اینترنتی ما سایت رمز و راز تهیه کنیدکه در انواع برند های مختلف برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.

10-ضد آفتاب محافظت بهتری نسبت به لباس آستین کامل دارد:

شما نمی توانید با پوشیدن یک لباس آستین کامل از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.آیا می دانستید که لباس های نخی ،به ویژه زمانی که مرطوب هستند در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نمی کنند اما کافیست برای رفع این مشکل مقدار زیادی کرم ضد آفتاب را زیر لباس نیز بمالید.

 

مضرات ضد آفتاب :

کرم ضد آفتاب یک اقدام پیشگیرانه است که از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت می کند.آنها به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زود رس مانند چین و چروک،پوست خشک کمک می کند.کرم ضد آفتاب همچنین به کاهش خطر سرطان پوست و واکنش های پوستی مشابه آفتاب سوختگی (حساسیت به خورشید) ناشی از برخی داروها(از جمله تتر اسایکلین ها،داروهای سولفا،فنوتیازین ها مانند کلرپرومازین)کمک می کند.مواد فعال موجود در کرم ضد آفتاب با جذب اشعه ماوراء بنفش UV خورشید ،جلوگیری از رسیدن آن به لایه های عمیق تر پوست یا انعکاس تابش عمل می کنند.علاوه بر فواید ضد آفتاب ،معایب خاصی نیز دارد.استفاده از کرم ضد آفتاب به این معنی نیست که می توانید مدت طولانی تری زیر نور خورشید بمانید.کرم های ضد آفتاب نمی توانند در برابر تمام اشعه های خورشید محافظت کنند و انوع مختلفی از ضد آفتاب ها به اشکال مختلف(مانند کرم،لوسیون،ژل،استیک،اسپری،بالم لب)موجود است.علاوه بر این ضد آفتاب معایب دیگری نیز دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از کرم ضد آفتاب به میزان حدود 2 میلی گرم در 2 سانتی متر بر روی سطح پوست باعث ایجاد چسبندگی و ناراحتی برای کاربران می شود.پوست چرب،مستعد آکنه یا حساس هنگام استفادهاز ضد آفتاب می تواند باعث تولید بیشتر چربی یا تحریک پوست شود.پس از استفاده از کرم ضد آفتاب از 2 تا 3 ساعت کابران باید یکبار ضد آفتاب را مجددا استفاده کنند،زیرا این امر باعث ناراحتی کاربران می شود.کرم ضد آفتاب اغلب به راحتی پس از قرار گرفتن در معرض آب یا تعریق زیاد به طور جزئی یا کامل از بین می رود.اسپری ضد آفتاب می تواند باعث آفتاب سوختگی شود.برخی از محصولات ضد آفتاب که حاوی آمینو بنزوئیک یا پارا آمینو بنزوئیک اسید هستند که می توانند لباس ها را لکه دار کنند.

علاوه بر این،کرم های ضد آفتاب شیمیایی اغلب حاوی موادی هستند که برای سلامتی مفید نیستند،بعنوان مثال موادی مانند PABA یا اکسی بنزون،در میان آنها اکسی بنزون نگران کننده ترین ماده است.اکسی بنزون بعنوان یک ماده بالقوه مضر از زمانی که مطالعات توانایی آن را برای جذب از طریق پوست به بدن نشان دادند،در کانون توجه قرار گرفته است.با این حال میزان جذب و اثرات بیولوژیکی اکسی بنزون بر بدن انسان مشخص نشده است.

 

چند بار از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

کرم های ضد آفتاب بعنوان کجافظی در برابر اشعه های مضر UVعمل می کنند که هر بار که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد به سد پوست نفوذ می کند.بنابراین توصیه می شود هر روز از ضد آفتاب اتسافده کنید.شاید در حال حاضر متوجه مزایای آن نشوید،اما مزیت استفاده از ضد آفتاب در دراز مدت احساس می شود.اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید هستید یا در حال کار یا حمام آفتاب در ساحل یا کنار استخر هستید بهتر است پس از هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب بزنید تا از پوست خود در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنید.

آیا استفاده از ضد آفتاب در خانه ضروری است و میتواند مراقبت پوست باشد؟

ضد آفتاب حتی در خانه بعنوان پنجره ها و سایر مواد می تواند به اشعه ماوراء بنفش اجازه نفوذ در داخل خانه را بدهد.علاوه بر این اگر نزدیک پنجره کار میکنید یا زمانی را در خارج از منزل سپری می کنید،ممکن است همچنان در معرض اشعه ماوراء بنفش باشید. بنابراین استفاده منظم از ضد آفتاب برای محافظت از پوست ضروری است.

از نظر ما هرجا که نور محیطی وجود داشته باشد،ضد آفتاب مهم است.اشعه ماوراء بنفش  فقط در ساحل یا در پیاده روی محلی شما یافت نمی شود.دو نوع اصلی از اشعه ماوراء بنفش وجود دارد که بر پوست ما تاثیر می گذارد.اشعه UVA  و UVB

سطح اشعه UVBدر ماه های گرمتر افزایش می یابد و در بیشتر مواقع می توان از آن در سایه اجتناب کرد.UVA همه جا وجود دارد،همه جا  که نور  محیط وجود دارد (در سایه ،در ساختمان،در طول زمستان و ماه های سردتر)هر دو نوع تابش باعث آسیب نور خورشید می شود و می تواند منجر به مشکلات سلامتی شدید مانند سرطان پوست شود.استفاده از کرم ضد آفتاب در صبح، استفاده مجدد به طور منظم در طول روز و حذف آن در شب قبل از خواب بسیار مهم است تا به جلوگیری از سرطان پوست و پیری زود رس ناشی از آسیب آفتاب کمک کند.

 

سوال:

آیا می توانم از مرطوب کننده صرف نظر کنم و از ضد آفتاب استفاده کنم؟

یک ضد آفتاب شیمیایی باید قبل از مرطوب کننده استفاده شود و یک ضد آفتاب معدنی باید در روتین مراقبت از پوست از مرطوب کننده استفاده شود،اما ضد آفتاب جایگزین یک مرطوب کننده مغذی نیست.نوع پوست شما نیز نقش مهمی در حذف یا عدم استفاده از مرطوب کننده دارد.افرادی که پوست چرب تری دارند میتوانند از مرطوب کننده  بعنوان یک سد محافظ استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که پوست هیدراته و محافظت می شود.با این وجود برخی از محصولات با فرمول دقیق وجود دارند که ممکن است خواص کلی محافظت از پوست ضد آفتاب را افزایش دهند

البته ضد آفتاب های زیادی با فواید اضافی مانند اسید هیالورونیک،نیاسینامید،سرامید و غیره وجود دارند که می توانند جایگزین مرطوب کننده ها شما در برنامه صبحگاهی شما شوند.این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه بسیاری برای اکثر افرادی می شود که مشغول هستند و سعی می کنند محصولات مراقبت از پوست خود را به حداکثر برسانند

 

آیا در روز های بارانی میشه از ضد آفتاب استفاده کرد؟

به دلیل اینکه اشعه های UVAحتی از میان ابرها هم هنوز وجود دارد،باید همچنان در روزهای بارانی از ضد آفتاب استفاده کرد.ضد آفتاب باید بدون توجه به آب و هوا استفاده شود.ابرها و باران مانع UVAنمی شوند که باعث علائم پیری می شود و UVBه باعث آفتاب سوختگی می شود.

آیا می توانم در دوران بارداری از ضد آفتاب استفاده کنم؟

استفاده از ضد آفتاب در دوران بارداری بسیار مهم است.از یکی با حداقل SPF 30استفاده کنید.همچنین همه ضد آفتاب ها بی خطر نیستند.ضد آفتاب های شیمیایی زیادی وجود دارند که ترکیبات آنها می تواند وارد جریان خون شما شود و روی جنین شما تاثیر بگذارد.همچنین می تواند باعث تحریک پوست و و اکنش های آلرژیک شود .در عوض از ضد آفتاب های طبیعی استفاده کنید.

ماندگاری ضد آفتاب یکبار مصرف چقدر است؟

بسته به SPF معمولا دو تا سه ساعت طول می کشد.در حالت ایده آل ضد آفتاب باید 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید استفاده شود.این باعث می شود که مواد به درستی به پوست بچسبند.بنابراین استفاده مجدد از ضد آفتاب به اندازه استفاده از ان مهم است .هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید.

آیا کرم ضد آفتاب بالای SPF 30 کار میکند؟

بله،ضد آفتاب های بین SPF 30  تا 50 کار میکنند.با این حال ،تنها یک تفاوت کوچک وجود دارد،SPF 30 در برابر تقریبا 96% از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند در حالی که SPF 50  باعث محافظت 98% در برابر نور خورشید می شود.بنابراین SPF بالاتر لزوما به معنای محافظت بیشتر نیست.

تعداد SPF  لوسیون های ضد آفتاب به چه معناست؟

SPF به توانایی یک ضد آفتاب برای جلوگیری از اشعه UVB که می تواند باعث آفتاب سوختگی شود و همچنین اشعه UVA  که می تواند باعث آسیب عمیق تر پوست شود،اشاره کرد.هر چه عدد SPF بیشتر باشد محافظت بالاتری دارد.اما هیچکدام 100% محافظت نمی کند.این عدد بسته به نوع پوست شما مدت زمانی را نشان می دهد که پوست شما از سوختن محافظت می شوداولین نشانه قرمزی را در زیر نور خورشید بدون هیچگونه محافظتی بررسی کنید.بعنوان مثال 3 دقیقه ،این عدد را در SPFضرب کنید،یعنی 3*50 (اگر SPF 50 باشد)150 دقیقه ضد آفتاب

آیا کرم ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته کار میکند؟

تمام ضد آفتاب ها دارای تاریخ انقضاء در بطری هستند.مدت زمان ماندگاری معمولا ضد آفتاب بین دو تا سه سال است.با این حال شما هنوز هم می توانید آن را کمی بیش از سه سال استفاده کنید.

نحوه انتخاب ضد آفتاب:

یک کرم ضد آفتاب با جذب یا انعکاس اشعه ماوراء بنفش از آفتاب سوختگی محافظت می کند و برنزه شدن را کاهش می دهد.انتخاب یک ضد آفتاب خوب در محافظت از پوست مهم است. البته طبق گزینه های زیر ضد آفتاب را تهیه کنید:

  1. حفاظت از طیف گسترده این کار در برابر هر دو اشعه UVA و UVBمحافظت میکند.
  2. SPF 30 یا بالاتر
  3. 3-مقاوم در برابر آب یا ضد آب است.این بدان معناست که کرم ضد آفتاب هنگام شنا یا تعریق برای مدت معینی محافظت می کند.40 یا 80 دقیقه بسته به برچسب روی جلد ضد آفتاب

نکته:بهترین نوع ضد آفتاب آن است که فواید فوق را ارائه دهد.نوع یا برندی که استفاده می کنید انتخاب شماست.کرم ضد آفتاب بصورت لوسوین،کرم،ژل،پماد،استیک موم و اسپری موجود است.فقط توجه داشته باشید که ضد آفتاب های مختلف حاوی مواد مختلفی هستند.از محصولاتی که دارای موادی هستند که می توانند پوست شما را تحریک کند دوری کنید.

ویژگی های ضد آفتاب خوب :

1-برچسب محصولاتی را که مبتنی بر لوسیون هستند.مقاوم در برابر آب و طیف و پوشش دهی وسیع جهت محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB بررسی کنید.

2-به دنبال محصولاتی  باشید که حداقل SPF 15  داشته باشند اما از SPF 50  بیشتر نباشند.ضد آفتابی که SPF 50 بالاتر باشد ثابت نشده است که موثرتر از ضد آفتاب با SPF کمتر است و افزایش SPF ممکن است قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را افزایش دهد.

3-به دنبال محصولاتی باشید که در ظروف آئروسل عرضه نمی شوند زیرا بطور بالقوه می توانید مواد شیمیایی محصول را هنگام اسپری استنشاق کنید.

4-به دنبال ضد آفتاب های معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم باشید.اینها بهتر از ضد آفتاب های شیمیایی مانع اشعه ماوراء بنفش می شوند و اثرات نامطلوب کمتری بر سلامتی و محیط زیست دارند.

نکته :برچسب مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید :

1- حاوی اکسی بنزون یا اکتینوکسات است که مواد شیمیایی مختل کننده هورمون ها هستند و شناخته شده اند که به صخره های مرجانی آسیب می رسانند.

2-حاوی ویتامین A (همچنین بعنوان رتینیل پالمیتات یا رتینول شناخته می شود )که ممکن است توسعه تومورها و ضایعات پوستی را تسریع کند.

3-حاوی متیل پارابن (همچنین بعنوان پارابن شناخته می شود یا رایحه ) پارابن ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که ممکن است فعالیت استروژنی داشته باشند.و همچنین ممکن است با اشعه های UVB  واکنش نشان دهند و منجر به آسیب DNA شوند.

ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟

ضد آفتاب رنگی چسیت؟

ضد آفتاب رنگی حاوی رنگدانه هایی به نام اکسید آهن هستند و از اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم نیز در آنها استفاده شده است.رنگدانه های بکار رفته در کرم های ضد آفتاب رنگی توانایی بازتاب نور نامرئی را دارند.کرم ضد آفتاب رنگی نه تنها از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند بلکه در برابر نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه نیز محافظت می کند.در گذشته بیشتر افراد از ضد آفتاب های حاوی مواد معدنی استفاده می کردند که پس از استفاده یک لایه سفید گچی بر روی پوست باقی می ماند و ظاهر زیبایی به پوست نمی داد. برای رفع این مشکل رنگدانه هایی به کرم های ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی اضافه شد تا پوشش بهتری برای پوست ایجاد شود.

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ ؟

1-کرم ضد آفتاب رنگی به اصلاح عیوب پوست کمک می کند.

2-کرم های ضد آفتاب رنگی پایه روشن و بدون چربی به پوست می دهند و لک ها و لک های جزئی را به خوبی می پوشانند.

3-ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر:می توانید به جای کرم پودر معمولی از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.در این صورت می توانید بدون نیاز به آرایش سنگین به پوست خود درخشندگی طبیعی بدهید.کرم های ضد آفتاب رنگی معمولا بافتی سبکی دارند و اثری از چربی به جا نمی گذارند.

4-یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ضد آفتاب های رنگی نسبت به ضد آفتاب های معمولی این است که علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نور آبی رایانه ،تبلت و تلفن همراه ،از پوست نیز محافظت می کند.تحقیقات نشان می دهد که حتی قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض نور آبی برای پوست مضر است و استرس اکسید اتیو را در پوست افزایش می دهد.این وضعیت می تواند منجر به چین و چروک های اولیه و لکه های تیره روی پوست شود.کرم ضد آفتابی که توانایی خنثی کردن اثر مخرب نور آبی را دارد می تواند در پیشگیری از علائم اولیه پیری موثر باشد.

5-تفاوت ضد آفتاب های رنگی و بی رنگ به ترکیبات موجود در آنها مربوط می شود.همانطور که توضیح دادیمدر ضد آفتاب های رنگی از مواد معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم برای خنثی سازی اشعه ماوراء بنفش استافده می شود.ضد آفتاب بی رنگ نیز حاوی مواد شیمیایی و معدنی است با این تفاوت که مانند ضد آفتاب های رنگی از هیچ رنگدانه ای در آن استفاده نمی شود.بنابراین پوست را رنگ نمی کند.

قبل از آرایش ضد آفتاب بزنیم یا بعد از آرایش ؟

اگر می خواهید کاملا از آسیب آفتاب در امان بمانید،باید کرم ضد آفتاب را مستقیما روی پوست خود بمالید.یعنی اگر قرار است از پرایمر یا فونداسیون دیگری استفاده کنید باید آنها را روی ضد افتاب خود بزنید.البته اگر از مرطوب کننده هم استفاده می کنید،بهتر است آن را زیر ضد آفتاب (معدنی ) استفاده کنید.

آیا ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد لک می شود؟

این باور از نظر علمی مردود است که استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد لک می شود.همانطور که توضیح دادیم کرم ضد آفتاب رنگی همان موادضد آفتاب معمولی را دارد.تنها تفاوت در ترکیب مربوط به وجود رنگدانه هایی است که به پوست رنگ می دهد و عیوبی مانند جوش یا لک را می پوشاند.بنابراین هیچ ترکیب مضری در کرم ضد آفتاب رنگی وجود ندارد که باعث ایجاد لک شود.

نحوه استفاده از ضد آفتاب معمولی و ضد آفتاب رنگی :

تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ را توضیح دادیم .فرقی نمی کند که از کدام از این دو نوع محصول استفاده می کنید.نکته مهم ایم است که حداقل2/1 یک دوم قاشق چایخوری کرم ضد آفتاب را برای صورت خود مصرف کرده و به پوست خود بمالید.اگر پوستتان چرب است از ضد آفتاب های سبک و بدون چربی استفاده کنید.اما اگر پوست شما خشک است از ضد آفتابی استافده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد.کرم را بخوبی روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود و تمام قسمت های صورت را بپوشاند.در صورت لزوم این کرم را به گردن خود نیز بمالید.

آیا کرم ضد آفتاب رنگی از جذب ویتامین Dجلوگیری می کند؟

طول موج های UV خورشید ،طول موج های خاصی هستند که باعث تشکیل ویتامین Dدر پوست می شوند.مطالعات بالینی هرگز نشان نداده است که استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب منجر به کمبود ویتامین Dدر بدن شود.افرادی که بصورت روزانه از ضد آفتاب استفاده می کنند به راحتی می تاونند سطح ویتامین  را در بدن خود در سطح مناسبی حفظ کنند.این هم برای ضد آفتاب معمولی و هم برای ضد آفتاب رنگی صادق است.

آیا از ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ استفاده کنم؟

با توجه به اینکه در بالا تفاوت های خاصی را اشاره کردیم اما اینجا میخواهیم انتخاب را برای شما عزیزان آسان کنیم .در واقع پاسخ کاملا به نیاز شما بستگی دارد.اگر فقط به دنبال محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید هستید می توانید از ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید.اما اگر می خواهید علاوه بر این مزیت از مزیت پوشاندن و خنثی سازی اثر مضر نور موبایل،کامپیوتر و تبلت نیز برخوردار باشید بهتر است از ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.کرم ضد آفتاب رنگی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی پوست شما مطابقت داشته باشد.

ضد آفتاب خوب چیست؟

ضد آفتاب هایی که می توانند اشعه های UVA و  UVBرا خنثی کنند،ضد آفتاب های خوبی هستند.بقیه عوامل به ترجیحات شما بستگی دارد.مثلا در صورت تمایل می توانید از ضد افتاب های مقاوم در برابر تعریق و آب استفاده کنید یا ضد آفتاب های رنگی ،ضد لک فضد چروک ،و غیره ..... را انتخاب کنید. ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای SPF حداقل 30 باشد.

در ذیل چند نمونه از با کیفیت ترین  و خوش فروش ترین ضد آفتاب های موجود در فروشگاه رمز و راز را خدمت شما معرفی می کنیم.

ضد آفتاب بدون رنگ اون Avene حجم 30 میل،40 میل ،100 میل :

این ضد آفتاب دارای بافت سبک،غیر چسبنده ،بدون پارابن،بدون عطر میباشد.فرمولاسیون این ضد آفتاب یک محافظ عالی پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب می باشد .از دیگر ویژگی های ضد آفتاب اون دارای سه حجم 30 میل ، 40میل،100 میل است که هر کدام مناسب پوست های حساس و چرب و معمولی می باشد.شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی هر کدام جزئیات کامل را مشاهده کنید.

 

قیمت ضد آفتاب اون 40 میل،قیمت ضد آفتاب اون 100 میل

 

 

ضد آفتاب سراوی cerave حجم 30 میل و 75 میل:

ضد آفتاب سراوی محصول کشور فرانسه بوده که در دو حجم 30و 75 میل تولید و به بازار عرضه شده است.فرمولاسیون این ضد آفتاب بر پایه آب بوده و کاملا بدون رنگ و فاقد چربی و مواد مضر می باشد و کاملا از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت میکند و برای تمامی پوستها بخصوص پوستهای چرب مناسب می باشد . از طرف دیگر این ضد آفتاب بدون پارابن و مواد شیمیایست که این امر باعث سالم موندن و صاف و بی عیب بودن پوست است.ضد آفتاب سراوی بافتش خیلی سبکه که کمتر از 1 دقیقه جذب پوست شده و اصلا روی پوست مشخص نیست و به هنگام تعریق پوست کاملا مقاوم بوده و ماندگاری قابل قبولی دارد.

البته تنها تفاوتاینست که حجم 30 میل حاوی spf 30 بوده و حجم 75 میل spf 50 دارد .

ضد آفتاب سراوی 30 میل،ضد آفتاب سراوی 75 میل

 

ضد آفتاب رنگی بیزانس حجم 30 میل:

این ضد آفتاب دارای 4 شماره در رنگ های بژ روشن همون شماره 10 ،بژ طبیعی همون شماره 20 ،بژرز همون شماره 30،بژ طلائی همون شماره 40 میباشد.این ضد آفتاب علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب به پوشانندگی لک و جوش های روی صورت می پردازد. بافت و فرمولاسیون این ضد آفتاب سبک و سریعا جذب پوست می شود البته چون بافت رنگی و کرم پودر دارد میتوانید بجای کرم پودر هم استفاده کنید.برای اطلاعات بیشتر و مشاهده جزئیات کلیک بزنید.

 

قیمت ضد آفتاب بیزانس

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس امین زاده در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده