از هر کجای ایران باشید ما شما را دوست داریم
چه عطرهایی در بازار پیدا میشه؟

توی بازار ایران انواع ادکلن و عطر عرضه میشه ولی به طور کلی عطرهای موجود در بازار به چهار دسته اورجینال، شرکتی، های کپی و اسانس های گرمی تقسیم میشوند. البته در این بازار باید بسیار هوشیار و مراقب بود و به هر کسی اعتماد نکرد چون متاسفانه افراد سودجو همیشه آماده اند تا ادکلن های های کپی چینی و ترکیه ای را به عنوان اورجینال جا زده و با قیمت های گزاف به شما بفروشند.

حال برویم تا با هم با این محصولات آشنا شویم.

 

1-اورجینال:

 

ادکلن هایی که مستقیما از شرکت مبدا خود وارد بازار شده و اگر از شرکت های معتبر تولید عطر باشند کیفیت بسیاری بالایی نیز دارند.

امروزه از قدرتمند ترین شرکت های تولید عطر در جهان میتوان به شرکت کریستین دیور و شنل و لانکوم فرانسه، تامفورد آمریکا، گوچی ایتالیا و ...

البته تمام عطر و ادکلن دنیا مختص به این برند ها نمی باشد و در حال حاضر بیشتر از 900 برند از کشور های مختلف در زمینه تولید عطر و ادکلن فعال هستند.

از جمله عطرهای مشهور و پرطرفدار در ایران میتوان لالیک انکر نویر و کلاب د نایت را میشود مثال زد که هرچند برند زیاد مشهوری ندارند اما جزو پرفروش ترین های ایران محسوب میشوند و قیمت زیاد بالایی هم ندارند.

 

لالیک مشکی، لالیک اصل، راه های تشخیص لالیک اصل

 

این را در نظر داشته باشید خرید ادکلن اورجینال که حتی قیمت بالایی هم داشته باشد تضمینی برای پخش و ماندگاری بالای کار نیست و قیمت را صرفا مواد اولیه بکار رفته در تولید اسانس آن تعیین میکند. برای مثال ادکلن 212 قایقی که قیمت بالایی هم دارد اما ماندگاری بسیار کمی دارد پس صرفا به خاطر پخش و ماندگاری سراغ ادکلن های اورجینال نروید.

عطر و ادکلن اورجینال به دلیل به کار بردن مواد ساللم و درجه یک در مرحله اول برای سلامتی شما مفید است و در درجه ی دوم رایحه اصیل و واقعی ر اتجربه خواهید کرد.

 

 

2-های کپی درجه یک:

 

این ادکلن ها عمدتا در ترکیه و چین تولید و به صورت قاچاق در بازار عرضه میشوند. ادکلن های های کپی در اکثر مواقع بسیار مشابه به اورجینال هستند و حتی برای افراد خبره هم تشخیصش بسیار دشوار است. ادکلن های کپی دارای بارکد، بچ کد و سایر نشانه هایی که ادکلن های اورجینال دارند را داراست.

این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند با رایحه کاملا مشابه اورجینال و پخش و ماندگاری بسیار مناسب و عالی. باید حواستان جمع باشد که در موقع خرید ادکلن اورجینال همین محصولات های کپی را به عنوان اورجینال به شما نفروشند. در سایت فروشگاهی ما انواع ادکلن های کپی با کیفیت بسیار خوب عرضه میشود با قیمت هایی بعضآ تا یک دهم قیمت نمونه اورجینال آن.

 

 

ادکلن های کپی، ادکلن زنانه با کیفیت، ادکلن مارک جاکوبز

3-ادکلن شرکتی:

 

ادکلن های شرکتی که اکثرا در امارات تولید میشوند و رایحه ای تا 80٪ شبیه اورجینال و البته تفاوت های ظاهری در شیشه و جعبه و همچنین اسم ادکلن ها به دلیل قانون کپی رایت میباشد، زیرا این محصولات به صورت کاملا رسمی و قانونی تولید و عرضه میشوند و کیفیت بسیار خوبی هم دارند.

به نسبت کیفیت قیمت بسیار پایین این محصولات باعث محبوبیت بالای آنها در کشور ما شده اند چون به علت قیمت بالای ارزهای خارجی تهیه ادکلن های اورجینال برای عموم مردم ممکن نیست و ادکلن های شرکتی تبدیل به گزینه ای مناسب برای جایگزینی این عطر ها تبدیل شده اند. در ذیل این مبحث چند نمونه موفق و شناخته شده این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی برند فراگرنس ورد

 

اگر نگوییم موفق ترین، قطعا یکی از موفق ترین شرکت های تولید ادکلن است که هم اکنون در امارات قرار دارد و محصولاتش را به سراسر جهان صادر میکند و فقط محدود به خاورمیانه نمی شود.

امروزه محصولات فراگرنس در ویترین مغازه های اروپایی هم یافت می شود و به دلیل کیفیت بالا و رایحه نزدیک و مهمتر از همه قیمت بسیار ارزان آن مورد توجه مصرف کنندگان ادکلن قرار گرفته.

علاوه بر ادکلن این کمپانی که از سال 2009 شروع به فعالیت کرده دستی هم در تولید اسانس و اسپری دارد.

از پرفروش ترین محصولات این شرکت می توان باکارات رژ قرمز و ساواج و اونیرو آبی و همینطور هرمس فرگرانس را میتوان اسم برد. 

 

 

بهترین محصولات فراگرنس، ادکلن فرگرانس، ادکلن ساواج دیور

 

 

 

معرفی برند عطر جانوین

 

یک برند اماراتی موفق دیگر در زمینه تولید عطر و ادکلن های شرکتی، جانوین است که با نام جکوینز هم فعالیت میکند و با شباهت رایحه بالا و کیفیت عالی محصولات خود را تولید میکند، جان وین جزو پرطرفدار ترین برند ها عطر و ادکلن ایران است که دلیلش همانطور که گفتیم کیفیت بالا و قیمت مناسب محصول است.

جانوین دارای اصالت بوده و با خرید قانونی فرمولاسیون عطر های معروف و پرطرفدار جهانی ، عطر و ادکلن های شیک ، لوکس ، با کیفیت ، ماندگاری ، پخش بوی بالا برای هر نوع سلیقه ای در سایز های جیبی بزرگ و اسپری به صورت شرکتی و با برندتجاری خود تولید وبه بازار عط و ادکلن عرضه می نماید .

 

جانوین تاکنون 50 رایحه مشهور را تولید و به مجموعه خود اضافه کرده است.

 

شما با هر سلیقه و سنی میتوانید رایحه مورد علاقه خود را در میان محصولات متنوع شرکت جانوین پیدا کنید و محصولی را خریداری کنید که ارزش به مراتب بیشتری از هزینه ای که پرداخت کرده ای را داراست.

در مجموعه فروشگاهی ما در سایت رمز و راز انواع محصولات این شرکت معتبر اماراتی را با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده ایم، شما میتوانید با کلیک روی لینک تمام محصولات جانوین را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به خرید کنید .

 

از بهترین عطرهای این شرکت میتوان به وود سبز، لاکوست آبی اسنشیال، سناتور سیلور و ادکلن اسپرت اسنتریک مولکول 02 اشاره کرد.

 

بهترین عطر های جانوین، ادکلن گودگرل جانوین، ادکلن گودگرل مشکی

 

 

4-ادکلن های مینیاتوری 25 میل:

 

گاهی وقتا شما دلتون میخواد یه عطر رو امتحان کنید بدون اینکه هزینه گزافی برای اون پرداخت کنید، اینجاست که ادکلن های مینی یا جیبی وارد میدان میشن و با یک هزینه خیلی کم شما رو به خواسته تون میرسونن.

ادکلن های شرکتی اماراتی 25 میل به واسطه کیفیت بالا و قیمت مناسب و اصالتی که دارند گزینه بسیار مناسبی هستند که در بازار ایران هم به فراوانی یافت میشود. در ذیل چند نمونه موفق از ادکلن های مینیاتوری اماراتی را خدمت شما معرفی میکنیم.

 

معرفی برند مارکو کالکشن

قبلا فرگرانس ورد را خدمت شما معرفی کرده بودیم، مارکویی هم جزو زیر مجموعه های شرکت فراگرنس میباشد که از ابتدا به منظور عرضه ادکلن های 25 میل شروع به کار کرد اما رفته رفته شروع به تولید عطرهای 100 میل کرده است. پس از مدتی با توسعه فعالیت وارد حوزه عطر های 100 میل گردید. در حال حاضر تفاوت 100 میل مارکویی با فرگرنس در این است که ، فرگرنس اصطلاحا شیشه اصلی تولید می کند بدین معنی که شیشه محصولات 100 میل فرگرنس شبیه نمونه شیشه اورجینال همان عطر می باشد در حالیکه 100 میل های مارکویی در حال حاضر مانند اسمارت کالکشن ، شیشه های متحد الشکل دارند و همه رایحه ها شیشه یکسان دارند که بعید نیست در آینده مارکویی هم با شیشه اصلی عرضه نماید.

البته این نکته هم باید عرض کرد که ادکلن های 25 میل مارکویی از همان ابتدا با شیشه اصلی عرضه می گردید.محصولات مارکویی با ماندگاری و کیفیت بالا و قیمت مناسب که توانسته است با عرضه‌ی محصولاتی چون تویلی د هرمس مارکویی ، مارلی پگاسوس مارکویی ، ساواج دیور مارکویی و ورساچه اروس مارکویی بسیاری دیگر از نمونه های برند های مشهور جهانی، به خوبی بخشی از بازار ادکلن‌های جیبی با کیفیت بالا و قیمت‌مناسب را از آن خود کند. 

در قسمت فروشگاهی سایت ما محصولات مارکویی با بهترین قیمت و بیشترین تنوع موجود می باشد و شما میتوانید با کلیک روی لینک مشاهده کنید و مطابق سلیقه خود اقدام به ثبت سفارش نمایید.

 

ادکلن مارکو کالکشن، ادکلن جیبی 25 میل، ادکلن مینیاتوری، ادکلن مارکو کاکشن

معرفی برند اسمارت کالکشن

که در ایران به اختصار اسمارت شناخته می شود یک برند اماراتی است که با خرید فرمولاسیون عطرهای مشهور جهانی نمونه های شرکتی آنها را با نام تجاری و عنوان خود بطور قانونی تولید و روانه بازار مصرف می نماید. این نوع عطرهای شرکتی دارای اصالت بوده و در حال حاضر بالغ بر 100 رایحه معروف و محبوب جهانی را در سایز های جیبی و عطر های بزرگ تولید می نماید. اگر قصد خرید عطر و ادکلن زنانه و یا خرید عطر و ادکلن مردانه دارید و از طرفداران یکی از رایحه های معروف جهانی هستید بدانید با خرید این عطر قیمت مناسب شرکتی با اصالت به هدف خود رسیده اید و بیش از بهایی که پرداخته اید ،رضایت شما جلب خواهد گردید.

اسمارت کالکشن کارهای بسیار خوبی عرضه کرده که میتوان گفت از نمونه اصلی اش هم در ایران پرفروش تر است. برای مثال ادکلن بریتنی فانتزی اسمارت کالکشن 25 میل ، ادکلن کرید اونتوس اسمارت کالکشن 25 میل ، ادکلن والنتینو والنتینا سه گل اسمارت کالکشن و ادکلن شنل چنس اسمارت کالکشن 25 میل را میتوان نام برد.

ادکلن اسمارت کالکشن 25 میل، ادکلن لانکوم لاویه است بله

معرفی برند جانوین 25 میل:

برند اماراتی جانوین علاوه بر ادکلن های 100 میل محصولات خود را به صورت 25 میل نیز تولید میکنند البته با همان کیفیت و ماندگاری عالی. ادکلن های 25 میل شرکت جانوین با تنوع بالا و شباهت بسیار عالی به اورجینال محصول توانسته اند خود را به عنوان یکی از پر طرفدار ترین برندهای عطر مینی در ایران تبدیل کنند.

از جمله رایحه های مشهور این برند میتوان جورجیو آرمانی جانوین ، دانهیل قرمز جانوین و توسکان لدر را نام برد.

 

ادکلن جانوین 25 میل، ادکلن گوچی بلوم مینی

حالا که با مدل های مختلف ادکلن ها آشنا شدیم وقت آن است که برویم سراغ رایحه و با انواع روایح مختلف عطر آشنا شویم.

 

رایحه چیست؟

منظور از رایحه آن بویی است که هنگام اسپری کردن عطر و بعد از آن به مشام میرسد، روایحی مانند سیب و دارچین و دودی و مشک و چوبی و ... .

 

طعم عطر

حتما شنیده اید که گاها فروشنده ای به شما میگوید فلان عطر شیرین است یا فلانی تلخ است، حال منظور از طعم عطر چیست؟

 

عطر و ادکلن با رایحه شیرین:

از جمله روایح پرطرفدار و جذاب به خصوص در میان بانوان است.

عطرهای شیرین روایحی همچون رز و یاس و کاراملی و حتی برخی اوقات چوبی را نیز شامل میشود. شما می‌توانید از انواع عطر و ادکلن شیرین زنانه و مردانه در مناسبت‌های رسمی یا دوستانه استفاده کنید، البته این عطرها اکثرا طبعی گرم دارند و برای فصول سرد مناسب تر هستند.

از جمله عطرهای شیرین مشهور می توان به ادکلن کرید اونتوس های کپی ، ادکلن شنل چنس تندر ، ادکلن تامفورد بلک ارکید ، بولگاری آکوا پور هوم و ادکلن کوکو شنل مادمازل اشاره کرد.

 

ادکلن شیرین، ادکلن مگامار هاردباکس، ادکلن خنک و شیرین

 

عطر و ادکلن باطعم تلخ:

به جرات میتوان گفت که عطر و ادکلن تلخ جزو پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین های دنیای روایح هستند. امروزه عطر های تلخ انتخاب اول زنان و مردان شیک پوش و خاص و کلاسیک پسند میباشد این عطرها برای استفاده در مراسم‌های خاص و رسمی و عاشقانه فوق العاده هستند و می‌توان گفت که یک گزینه بسیار سکسی و جذاب برای افراد جوان تر محسوب می‌شوند.

 معمولا در نت‌های مختلف انواع عطر و ادکلن تلخ مردانه و زنانه از روایحی مانند چوب سوخته، دارچین، میخک، قهوه، نعناع، ادویه‌های تند شرقی، ریشه گیاهان، روایح دودی، روایح چوبی و برخی گیاهان با عطر و طعم تلخ، استفاده می‌شود.

حال وقت آن است که بهترین عطر و ادکلن های تلخ مردانه و زنانه را به شما معرفی کنیم:

ادکلن لالیک انکر نویر

ادکلن دیور ساواج جانوین

ادکلن بلوچنل پرفیوم گلد

عطر ادکلن ورساچه دیلان بلو اورجینال

ادکلن دیور هوم اینتنس های کپی

 

عطر و ادکلن با رایحه ترش:

از دیگر طعم های عطر ها که به شما حس سرزندگی و شادابی میدهد رایحه ترش است. عطر های ترش بیشتر مورد علاقه جوانان قرار میگیرد و معمولا مناسب فصول گرم سال هستند به خاطر طبع خنکشان.

 معمولا در عطر و ادکلن‌های ترش از روایحی مانند مرکبات، توت‌ها و میوه‌های ترش استفاده می‌شود. به همین دلیل هم روزهای گرم و بلند تابستان، ‌بهترین زمان استفاده از این عطرها و به رخ کشیدن سلیقه شما در انتخاب عطر مناسب فصل است!

بریم تا با هم چندتا از بهترین عطرهای ترش دنیا رو بشناسیم:

ادکلن کازاموراتی مفیستو هاردباکس درجه یک

عطر ادکلن تق د هرمس

ادکلن ورساچه پور هوم

ادکلن ویکتور اند رولف فلاور بمب فرگرانس

تستر ادکلن دیور پویزن گرل

 

ادکلن تق د هرمس، ادکلن هرمس، ادکلن مردانه ترش

 

عطر و ادکلن با رایحه تند:

حقیقتا کم طرفدارترین در بین طعم های ادکلن رایحه تند است و معمولا خانم‌ها تمایل چندانی به این عطرها نشان نمی‌دهند. اگر شما از میگرن یا انواع دیگر سر درد رنج میبرید قطعا بدترین گزینه پیش روی شما عطر تند میباشد . عطر و ادکلن‌هایی با رایحه تند، باید به‌صورت بسیار محدود استفاده شوند تا حس سردرد به دیگران ندهند. این عطرها فقط برای مراسم‌های رسمی و ترجیحا فضاهای باز مناسب هستند. بیشتر عطرها یا ادکلن‌های تند از روایح ادویه‌ای، مشک‌اندود یا کهربا و عنبر تشکیل شده‌اند و معمولا هم طبع گرمی دارند. به‌همین خاطر هم روزهای سرد سال، فرصت بهتری برای استفاده از آنها است.

به هر حال این سبک از ادکلن هم طرفداران بخصوص خود را دارد و سعی میکنیم در زیر بهترین ها را به شما معرفی کنیم:

ادکلن آمواج اینترلود

ادکلن پاکو رابان اینویکتوس اینتنس

تستر ادکلن جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو

 

درباره گروه بویایی عطر ها چه میدانیم؟

حالا وقت آن است که کمی بیشتر درباره روایح مختلف عطر صحبت کنیم و آشنا شویم، برای اینکار ما نیاز به شناخت گروه های بویایی داریم، با شناخت گروه های بویایی ما کار بسیار راحتی برای انتخاب و خرید عطر و ادکلن به صورت اینترنتی و از راه دور خواهیم داشت.

 

میوه ای: روایح میوه‌های مختلف از گلابی و توت‌ها گرفته تا آناناس و سیب در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای میوه‌ای، در گروه عطرهای تلخ یا شیرین و خنک قرار می‌گیرند.

 

ادویه ای: روایحی از جنس ادویه مانند عطر فلفل و دارچین و همچنین هل و زعفران را شامل میشود. معمولا عطرهای ادویه‌ای، در گروه عطرهای شیرین و گرم قرار می‌گیرند.

 

گل فام: روایح گل‌های مختلف از رز و یاسمن گرفته تا پیچ امین‌الدوله و گل صدتومانی در این دسته ی خوشبو قرار میگیرند. معمولا عطرهای گل‌فام، در گروه عطرهای شیرین و گرم قرار می‌گیرند. 

 

چوبی:  روایح چوبی، دودی و چرمی در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای چوبی، در گروه عطرهای تلخ و گرم یا خنک قرار می‌گیرند.

 

مرکباتی: روایح مرکبات مختلف از ترنج و پرتقال گرفته تا نارنگی ماندارین و لیموترش در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای مرکباتی، در گروه عطرهای ترش و خنک قرار می‌گیرند.

 

آبزی: روایح آب دریا، اقیانوس و گیاهان سبز این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای آبزی، در گروه عطرهای خنک قرار می‌گیرند.

 

شرقی:  روایح شرقی مانند رایحه مشک، عنبر، عود و ادویه‌های شرقی در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای شرقی، در گروه عطرهای شیرین و گرم قرار می‌گیرند.

 

منظور از طبع عطر چیست؟

طبع عطرها بخشی از انواع رایحه عطر را تشکیل می‌دهند. طبع عطرها به 2 گروه گرم و خنک یا سرد تقسیم می‌شوند. عطرهای گرم دارای روایح گل‌فام، مشک‌اندود، عنبر، عود،‌ کهربا و سایر رایحه‌های گرم هستند. بهتر است از عطرهای گرم در روزهای سرد سال یا در مهمانی‌های فضای باز استفاده شود. عطرهای سرد از روایح مرکباتی، آبزی و گیاهی تشکیل شده‌اند. به‌طور کلی ما می‌توانیم روایح مشترکی مانند روایح چوبی یا دودی را، هم در عطرهای سرد و هم در عطرهای گرم بشنویم. بهترین زمان استفاده از انواع عطر و ادکلن سرد، فصل‌های گرم سال است. البته شما می‌توانید در تمام طول سال از عطر و ادکلن های سرد به‌صورت روزانه و در مکان‌هایی مانند محل کار یا محل تحصیل استفاده کنید و به‌هیچ عنوان نگران آزرده شدن اطرافیان خود نباشید!

 

 

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس امین زاده در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده